Jumaat, 1 April 2016

Puri Durian Belanda - Merawat Kanser

PURI DURIAN BELANDA-MERAWAT DAN ANTI KANSER


HARGASEBENAR
RM40.00
HARGA PROMOSI
1 JAR ( 1 kg)    RM37.00

 CALL / SMS/WHATSAPP   017-6811195 PN NINA



UNTUK BELI  SILA DATANG KE PUSAT BEKAM KAMI
PUSAT BEKAM SEREMBAN2 


UNTUK COD -MYDIN SBAN2
Caj Penghantaran Percuma


KAMI PEMBEKAL PURI DURIAN BELANDA
 CEPAT..pengambilan agen telah bermula
hubungi kami segera...


Kesan hebat, harga jimat !!

Pengambilan berterusan 2 sudu sehari isi buah dapat mencegah berbagai penyakit kanser, darah tinggi, kencing manis, anti penuaan dan byk lagi!!!

  ASSALAMUALAIKUM,
Adakah anda atau insan kesayangan anda sedang diancam penyakit kanser?  

produk berbentuk Pati 100% tanpa bahan kimia sememangnya tidak mempunyai kesan sampingan, dan tiada kesakitan. Cuma amalkan 2 sudu minum mengikut aturan yang disyorkan. ..Insha Allah dengan izin nya


Anda telah mencuba pelbagai ikhtiar untuk mengubatinya, tapi masih tidak berkesan. Anda tidak sendirian, ramai yang seperti anda, berusaha mencari penawar kanser, dan akhirnya ditemukan dengan kaedah rawatan berasaskan Pati Durian belanda Yang sebenar!!!






DI BUKA UNTUK PENGAMBILAN AGEN KAWASAN
BERMINAT
HUBUNGI KAMI PN NINA 017-6811195 


UTK PENGHANTARAN POSLAJU

Penghantaran menggunakan poslaju hanyalah untuk 3 Botol sekali pos kerana kami menggunakan bekas icebox polisterin untuk memastikan anda menerima Puri Durian Belanda anda secara fresh (Frozen) dan Segar

 Cara penyimpanan :
 Simpan di tempat beku ( Frozen) 
 Tahan 1 tahun 
Dijamin tiada bahan kimia
Tanpa pengawet
100% Tanpa gula
Hanya isi buah yang terpilih dan yang benar-benar berkualiti sahaja


PATI DURIAN BELANDA TERBAIK UNTUK PENCEGAHAN KANSER

 Keberkesanan Durian Belanda dalam merawat dan mencegah pelbagai jenis penyakit kanser dan penyakit kronik yang lain telah jelas terbukti dan diakui ramai. Antara khasiat ialah:

  • Mencegah dan merawat pelbagai jenis penyakit seperti: Leukimia, Kanser Payudara, Kanser Serviks, Kanser Otak, Kanser Hati, , Kanser Tulang, KANSER Lympoma, Kanser Uterus, Kanser Perut, Kanser Prostat, Kanser Ovari, Kanser Colon, Kanser Paru-paru, Kanser Usus, Kanser Kulit dan lain-lain lagi.
  • Mampu merawat penyakit kronik yang lain seperti Kencing Manis, Jantung, Darah Tinggi, Gout, Parkinson & Asma.
  • Mengurangkan berat badan, tekanan darah tinggi & kolestrol dalam darah.
  • Mengimbangkan kandungan gula dalam darah.
  • Meningkatkan kesihatan mental & memori.
  • Membersihkan arteri.
  • Mengurangkan masalah sakit sendi.
  • Membantu masalah buasir.
  • Berfungsi sebagai tonik dan antioksidan yang dapat menyingkirkan toksin dalam badan.
  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka.
  • Menyelesaikan masalah haid tidak teratur dan keputihan.
  • Mampu merawat masalah kulit seperti terdedah kepada sinaran Uv, gatal-gatal dan alahan.
  • Menyelesaikan masalah jerawat dan resdung.
  • Menghaluskan kulit.
  • Anti penuaan.
Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku. - See more at: http://fuh.my/khasiat-buah-durian-belanda/#sthash.ImPq08Jx.dpuf
  
Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku.
Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kimo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai ‘Graviola’, di Sepanyol ‘Guanabana’ bahasa Inggeris dipanggil ‘Soursop’. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
- See more at: http://fuh.my/khasiat-buah-durian-belanda/#sthash.ImPq08Jx.dpuf
Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku.
Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kimo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai ‘Graviola’, di Sepanyol ‘Guanabana’ bahasa Inggeris dipanggil ‘Soursop’. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
- See more at: http://fuh.my/khasiat-buah-durian-belanda/#sthash.ImPq08Jx.dpuf
Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku.
Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kimo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai ‘Graviola’, di Sepanyol ‘Guanabana’ bahasa Inggeris dipanggil ‘Soursop’. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
- See more at: http://fuh.my/khasiat-buah-durian-belanda/#sthash.ImPq08Jx.dpuf
Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Jangan Biarkan Kanser Meragut Segalanya

Berdasarkan laporan Majlis Kanser Nasional (MAKNA), 11 juta orang dewasa dan kanak-kanak menghidap penyakit kanser dengan 6 juta daripadanya meninggal dunia akibat kanser di seluruh dunia.

Di Malaysia, kira-kira 45,000 rakyat Malaysia dilaporkan mengidap kanser setiap tahun. Statistik itu menunjukkan sebanyak tiga daripada empat pesakit kanser gagal diselamatkan atau sembuh.




 




image
image
Peningkatan kes kanser wanita semakin membimbangkan dan adakah kita antara yang berisiko tinggi?

Anda pilih untuk cegah atau rawat?

Jangan Tunggu Sampai PARAH. Sebelum  terlewat bertindak segera!!!

UNTUK PENCEGAHAN :
 Amalkan meminum Puri Durian Belanda, 2 sudu setiap hari
Anda mungkin perlukan SATU atau lebih produk ini untuk diri atau Keluarga...
Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku.
Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kimo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai ‘Graviola’, di Sepanyol ‘Guanabana’ bahasa Inggeris dipanggil ‘Soursop’. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
- See more at: http://fuh.my/khasiat-buah-durian-belanda/#sthash.ImPq08Jx.dpuf

    PANTANG LARANG PESAKIT KANSER

Pesakit-pesakit kanser perlu pantang daripada mengambil makanan dibawah:
 

1. Gula tebu
- perlu digantidengan gula Stevia. ini kerana gula merupakan makanan/sumber tenaga utama  kepada sel-sel kanser, kanser makin cepat merebak/membesar jika masih mengambil gula

2. Sebarang jenis produk susu/produk yang mengandungi susu - susu juga menjadi makanan/sumber tenaga kepada sel-sel kanser yang akan merangsang pertumbuhan & perkembangan sel-sel kanser

3. Sebarang jenis  produk gamat atau produk-produk yang mengandungi gamat
- kerana gamat merangsang pertumbuhan sel, ini akan menyebabkan pertumbuhan sel-sel kanser makin cepat, kanser mudah merebak

4. Sebarang jenis produk kolagen & kolustrum, produk-produk yang mengandungi kolagen & kolustrum
- kerana kolagen merangsang & membantu dalam pertumbuhan, pembahagian sel, ini menyebabkan sel-sel kanser mudah membiak & merebak

5. Daging merah lembu, kambing, rusa
- kerana daging merah mengandungi Ferum (zat besi) yang tinggi yang mana zat besi adalah bahan asas utama dalam pertumbuhan dan pembiakan sel-sel termasuk sel-sel kanser. Pengambilan daging merah akan membantu sel-sel kanser membahagi dan membiak, bertumbuh, dan ​merebak dengan cepat

6. Satu lagi produk yang dilarang untuk pesakit kanser adalah 4Life TransferFactor 
- kerana menyebabkan kanser semakin merebak & bertambah teruk. Produk ini adalah daripada ekstrak susu awal lembu (kolustrum) yang mana akan menyebabkan imuniti sel-selkanser makin meningkat. Pendek kata sel-sel kanser akan menjadi lebih kuat & susah untuk dibunuh (berdasarkan daripada pengalaman pesakit2 kanser sendiri)

=> tidak boleh makan ikan bersisik seperti ikan terbuk, kerisi
=> tidak boleh minum air berkafein seperti kopi & nescafe
=> jangan mengambil makanan seafood seperti udang, sotong, kerang
=> jangan mengambil makanan yang bergetah seperti nangka & cempedak


Maklumat Durian belanda :

Di Jamaica, Haiti dan India Barat, air perahan durian belanda diminum sebagai ubat demam, membunuh cacing di perut kanak-kanak dan ubat cirit birit.

Wanita Suku Asli Guyana khususnya bagi ibu yang baru melahirkan anak, digalakkan meminum air perahan buah durian belanda bagi meningkatkan pengeluaran susu disamping mengelakkan masalah ketegangan.


RAMAI yang tidak tahu batang, akar, biji dan buah durian belanda (annona muricata, keluarga annona) mempunyai banyak khasiat untuk kegunaan perubatan tradisional dan moden.
Kajian Universiti Hawaii dan Universiti Purdue mendapati durian belanda yang buahnya berkulit lembut, durinya agak jarang yang tidak tajam, mampu merawat dan mengelakkan seseorang daripada mendapat kanser dan menyuburkan pasangan yang inginkan zuriat.

Penduduk di banjaran Andes, Peru, membuat serbuk teh daripada daunnya untuk mengubati sakit kerongkong.
Bijinya ditumbuk halus khusus untuk membunuh parasit di dalam tubuh manusia seperti cacing.

Sementara penduduk Amazon menggunakan bahagian akar, kulit dan daunnya,dipercayai boleh mengubati kencing manis.

Begitu juga, suku Orang Asli di Guyana membuat serbuk teh daripada daun dan kulit pokoknya untuk dijadikan tonik minuman bagi membantu mengatasi masalah jantung dan penyakit hati.
Mereka juga mendapatkan minyak daripada daunnya atau buahnya yang masih muda lalu dicampurkan dengan minyak zaitun untuk kegunaan luaran bagi mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal anggota tubuh.

Di Jamaica, Haiti dan India Barat, buahnya dan air perahan durian belanda diminum sebagai ubat demam, membunuh cacing di perut kanan-kanak dan ubat cirit-birit.
Kulit pokok ini juga dipercayai sesuai untuk membantu mengubati penyakit jantung dan batuk di samping membantu mengembalikan kesuburan pasangan yang sukar mendapatkan anak. Kegunaan lain ialah sebagai ubat malaria dan ulser perut.

Khusus bagi ibu yang baru melahirkan anak, wanita Suku Asli Guyanadigalakkan meminum jus atau memakan terus buahnya bagi meningkatkan pengeluaran susu badan di samping mengelakkan masalah ketegangan.

Dari segi perubatan moden, kajian kedua-dua universiti mendapati, bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda ini boleh digunakan sebagai aktibakteria, antikanser, antitumor, astrigen dan penyakit saraf. Durian belanda mengandungi bahan amyloid, asid sitrik, fruktosa, manganese, sukrosa dan reticuline 

 Buah durian belanda atau dikenali juga dengan  Soursop, atau di panggil juga dengan buah durian Eropah di  sebelah utara atau buah durian sayur di sebelah Kelantan. Sejak akhir-akhir ini ia menjadi terkenal dan sering disebut-sebut. Di antara sebab-sebabnya adalah kerana khasiat yang terkandung di dalam buah ini. Buah durian belanda ini dipercayai  dan bahkan telah pun dibuktikan secara medikal bahawasanya ia dapat memberikan sejenis 'anti-body' ke dalam badan konsumer yang secara tidak langsung dapat menyembuhkan penyakit kanser.

Bagi saya pula, saya sangat-sangat menggemari jus durian belanda ini sejak dari dulu lagi walaupun pada masa itu saya tidak tahu sebarang informasi tentang kelebihan dan khasiat buah ini. Tambahan pula sewaktu saya kanak-kanak dahulu, pokok durian belanda ini banyak di tanam di sekitar rumah saya. Akan tetapi apabila zaman berganti zaman dan hari berganti hari, buah durian belanda ini pun semakin dilupai dan semakin berkurangan serta jarang ditemui. Sehinggalah buah ini dipilih untuk dijadikan bahan ujikaji oleh beberapa orang pengkaji antarabangsa yang hasilnya sangat tidak disangka sangkakan. 

Ternyata, buah durian belanda ini dijadikan oleh Allah subhanahu wata'ala sebagai salah satu ubat untuk mencegah dan menyembuhkan penyakit kanser dan dipercayai sebagai pembunuh semulajadi sel kanser dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Walaupun terdapat juga setengah-setengah pendapat yang mengatakan kajian yang dibuat itu hanya dikaji oleh saintis dalam aliran rawatan komplimentari bukannya oleh saintis perubatan moden yang di amalkan oleh doktor-doktor di hospital. Tetapi bagi saya walau apa pun pendapat yang di utara kan kita harus berlapang dada. 


Di sini saya ingin berkongsi dengan pembaca sekalian dua hadith sahih:

Sabda Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam,
"Setiap penyakit itu, pasti ada ubatnya, sekiranya ubat itu sesuai

denganpenyakitnya, maka akan sembuh dengan izin Allah ta'ala"

Juga sabdanya yang bermaksud:

"Berubatlah wahai hamba-hamba Allah, sesungguhnya tidaklah Allah


menurunkan satu penyakit pun melainkan Allah juga menurunkan ubat 

untuknya, Ada yang mengetahuinya dan ada pula yang tidak

 mengetahuinya"

Oleh itu mari lah kita sama-sama jadikan ia sebagai amalan harian dengan mengambil buah durian belanda ini sama ada  meminum jusnya, memakan buahnya atau merebus daun / bijinya. Walaupun  kita tidak mempunyai sebarang masalah atau penyakit kronik. Bak kata pepatah  'mencegah itu lebih baik dari merawat. Wallahua'lam.

Disebabkan saya begitu menggemari jus durian belanda ini, suatu hari saya bertanyakan pada doktor 'google' lalu doktor 'google' memberi saya banyak informasi tentang durian belanda ini dan akhirnya saya terjumpa dengan sebuah syarikat yang mengeluarkan puri durian belanda. Lalu saya terus menghubungi dan mencuba jus durian belanda keluaran syarikat tersebut. Alhamdulillah rasanya seperti yang saya mahukan dan saya sungguh berpuas hati. Dalam hati kecil saya terus terdetik InsyaAllah saya sudah ketemu apa yang saya cari selama ini.

Setelah berbincang dengan suami, kami terus bersetuju untuk mendaftar sebagai agen jualan syarikat tersebut iaitu Puri Durian Belanda Asli. Apa yang paling saya teruja sekali untuk menjual puri keluaran puri Durian Belanda asli ini, kerana puri durian belanda yang dihasilkan oleh syarikat ini adalah 100% daripada isi durian belanda yang dikisar halus tanpa campuran gula dan bahan pengawet. Rasanya pula sungguh sedap dan berkhasiat sekali. Tambahan pula apabila difikirkan sekarang ini, sukar untuk dapatkan stok buah durian belanda yang 'fresh' dan kalau dapat pun stok buah 'fresh' tetapi harganya pula agak mahal sekali dan risiko pulak kerana isi dalam nya kita belum tahu elok atau tidak. Kalau dapat yang elok alhamdulillah tapi kalau dapat yang tidak elok isinya maka rugi pulak rasanya. Maka dengan itu lah kami membuat keputusan untuk mengambil  stok dari Puri Durian Belanda Asli kerana ia mempunyai kualiti, rasa serta khasiat yang sama seperti buah segar.


Selain daripada kanser buah durian belanda ini juga dipercayai  berkhasiat untuk menurunkan tekanan darah tinggi, kandungan gula, kemurungan dan stress. Ia juga boleh menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik dan sebagai agen anti bakteria, anti fungus berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing. 

Jom Saya Story sikit pasal Durian Belanda ni... 

Gambar2 ehsan Google

Beberapa tahun lalu, dalam sembang2 saya bersama seorang sahabat yang mengidap kanser, dia menyuruh saya pergi cari buah durian Belanda. Menurutnya, buah itu dapat membantu mencegah merebak atau merawat kanser.  Terkejut jugak saya mendengarnya. Belum pernah selama ini ada orang bercerita mengenai khasiat durian Belanda.

saya bukanlah penggemar buah ini sebab buahnya masam. Selain itu susah jugak nak cari buah itu di bandar seperti KL,NS @ Johor. Dulu masa saya rajin ke pasaraya NSK, kat Selayang, kekadang terserempak jugak dengan buan durian belanda.

Dan masa meniaga dulu, Unclepali ada buat Ice Blended Durian Belanda yang juga antara menu minuman disukai ramai di gerai kami ketika itu. Tapi Unclepali hanya guna jus atau paste Durian Belanda yang dalam botol.

Tetapi selain itu, saya pun tak tahu pun khasiat peubatan yang terkandung dalam buah itu. Tadi semasa mengelamun tak tahu nak buat apa, Saya pun surf internet. Tetiba teringat pasal durian Belanda. Dan Saya temui info dibawah ini. Ingin Saya kongsi ilmu dan pengetahuan yang baru saya perolehi ini bersama korang seperti dibawah.




Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia , dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis , dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.

Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika . Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar , Payu Dara , Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.


Durian Belanda Penawar Kanser, 10,000 X lebih kuat daripada Terapi Kemo?

 

Durian belanda (bahasa Inggeris Soursop, tulisan Cina Tradisional 紅毛榴蓮, Soursap, Guanábana, Graviola, Zuurzak, Coração-da-Índia, Guyabano or Corossol ) atau nama saintifiknya Annona muricata L
Pokok Durian Belanda merupakan pokok yang berasal dari hutan tropika Carribean Amerika Selatan yang kini telah ditanam di Asia Tenggara termasuk Malaysia dan Indonesia di mana ia dikenali sebagai Sirsak (dari Bahasa Belanda zuurzak). Ia biasanya tumbuh di aras laut sehingga montane bawah.
Buahnya boleh dimakan dan mempunyai duri yang lembut, tidak berbau. Isinya terdapat banyak biji, dan sering juga dibuat jus, sorbet dan sebagainya.
Durian Belanda adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo menurut satu kajian tertutup oleh pengusaha ubatan dunia. Saya pernah mendengar petua orang tua-tua mengenai penggunaan durian belanda dalam pengubatan kanser (lebih tepat lagi kanser payu dara), walau bagaimana pun ia tidak begitu jelas dan petua ini juga tidak disebarkan dengan meluas.
Khasiatnya dalam pengubatan kanser telah dibuktikan menerusi kajian tertutup yang dinyatakan tadi kerana pengusaha farmasi tamak yang mahu mengkomersialkan tetapi mereka gagal untuk mempatentkan kerana “Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat adalah DILARANG dipatentkan.”

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
Rahsia penyelidikan semula ini didedahkan oleh Institut Sains Kesihatan Amerika, mendapati pokok dan buahnya berupaya
  1. Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.
  2. Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
  3. Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.
  4. Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Ia juga telah diuji oleh sebuah pengusaha farmasi terbesar di Amerika di lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :
  1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.
  2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!
  3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.
Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban durian belanda, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. durian belanda terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.
The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu durian belanda mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.
Sejak 1976, durian belanda telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.
Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam durian belanda, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!
Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun durian belanda mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Khasiat Lain dan petua2 seluruh dunia

Penduduk di banjaran Andes, Peru, membuat serbuk teh daripada daunnya untuk mengubati sakit kerongkong. Bijinya ditumbuk halus khusus untuk membunuh parasit di dalam tubuh manusia seperti cacing.
Sementara penduduk Amazon menggunakan akar, kulit, dan daunnya untuk mengobati kencing manis.
Begitu juga suku asli Guyana membuat serbuk teh dari daun dan kulit pokoknya dijadikan tonik minuman untuk mengatasi masalah jantung dan penyakit hati.
Mereka juga mendapatkan minyak dari daunnya atau buahnya yang masih muda lalu dicampurkan minyak zaitun untuk luaran mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal anggota tubuh.
Di Jamaica, Haiti, dan India Barat, buahnya dan air perahan durian belanda diminum sebagai obat demam, membunuh cacing di perut anak-anak, dan obat diare.
Kulitnya juga dipercaya dapat mengobati penyakit jantung dan batuk, di samping membantu mengembalikan kesuburan pasangan yang sukar mendapatkan anak. Kegunaan lain ialah sebagai obat malaria.
Khusus bagi ibu yang baru melahirkan anak, wanita suku asli Guyana digalakkan meminum jus atau memakan terus buahnya bagi meningkatkan pengeluaran susu, di samping menghindari ketegangan.
Dari segi pengobatan modern, kajian menemukan bahwa bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda bisa digunakan sebagai akti-bakteria, anti-kanser, anti-tumor, astrigen, dan penyakit saraf. Durian belanda mengandung bahan amyloid, asid sitrik, fruktosa, manganese, sukrosa, reticuline, dan tannin.

Nilai Pemakanan

Buah tinggi kandungan karbohidrat, terutamanya fruktosa. Buah ini juga mengandungi sejumlah besar vitamin C, B1, dan B2.

Kesan Sampingan

Kajian yang dilakukan di Caribbean telah menyarankan hubungan antara pengambilan durian belanda dan bentuk-bentuk atypical penyakit Parkinson kerana kandungan annonacin yang sangat tinggi.
~ Sekadar berkongsi, dari pelbagai sumber ~



2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. Bgm nak dptkan jus ni. Boleh bagi nombor tel.

    BalasPadam